top of page

Talentul are aripi de îngeri...


Pentru al treilea an consecutiv, doi elevi de gimnaziu de la Colegiul Tehnic „August Treboniu Laurian” Agnita au participat la Concursul Național de Creație „Ocrotiți de Eminescu” de la Blaj, ediția a XVII-a. De data aceasta, ei au fost răsplătiți cu Premiul I și medalia de aur, distincții care onorează dar, în același timp, dau aripi. Și aripi de îngeri dacă ne gândim la vârsta fragedă a poeziei lor sau la tematica prepoderent religioasă a versurilor pe care le scriu. De asemenea, elevii noștri au participat și la secțiunea de recitare (cu 60 elevi din peste 15 județe): Georgiana-Daniela Muntean a obținut premiul al III-lea iar Marco Nicula a fost distins cu mențiune.

Fără îndoială, este o bucurie să îi cunoști îndeaproape pe acești copii dăruiți cu harul creației. Marco este din Dealu Frumos, Georgiana este din Merghindeal, dar amândoi învață la liceul din oraș, sunt elevi în clasa a VII-a A. Ei dovedesc reale aptitudini pentru limba și literatura română (și nu numai). Cinste lor și părinților care, la această ediție, i-au însoțit pe elevi la Blaj. Îi felicităm din inimă! Negreșit, talentul are aripi de îngeri care, iată, cresc frumos și se umplu de divin și de dragoste. Mult succes în continuare!

Prof. dr. Lorinczi Maria-Daniela

Feerie...

Nicula Marco - Colegiul Tehnic „A. T. Laurian” Agnita

Mă hrănesc cu fascicolul,

de rouă

de pe firul dulceag

al ierbii.

Îmi adăp setea

cu seva prelinsă

din crinul argintat!

Pletele drăgăstoase

ale Soarelui

îmi mângâie tainic

fruntea palidă....

Un ghiocel sângeriu

crescut în toiul

marilor speranțe

îmi îmbrățişează

suavnic

simțurile..

O pulbere argintoasă,

din flori de cireş

mi se întrepătrunde

prin vene,

sufletul meu

strigă,

cu glas fierbinte:

Sunt psălmuit!

Scânteia ce a făcut LUMINA! Muntean Georgiana Daniela - Colegiul Tehnic „A. T. Laurian” Agnita

Privesc spre cer și rămân fără suflare,

Ochi serafici și naivi plâng de fericire

Au revărsat peste boltă mărgăritar

Plutesc aiurite...

Îmi sunt ninși obrajii de lumină.

Ușile sufletului se deschid

Primesc noblețea darului suprem, Iisus.

Lumina îmi curge prin vene,

Lacrimile Fecioarei îmi spulberă

Lanțul nemerniciei.

Sunt inundată de balsamul iubirii

Iubirea negrăită și nesfârșită.

O mână palidă și curată

Îmi umple pocalul sufletului

Cu fericire, pace și ETERNITATE.

M-am mântuit...


Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page