top of page

Folclor cules de Mircea Drăgan Noisteteanu

Folclor cules de Mircea Drăgan Noisteteanu

FRUNZĂ VERDE SĂLCIOARĂ,

La Ploieşti, pe-o mărgioară,

Zace-un voinicel de boală.

Pe cearşaf şi plăpumioară,

Cu capu la mândra-n poală.

Nu ştiu zace ori se face,

Dar guriţa nu-i mai tace.

Mândruţo, când oi veni,

Desară să-mi tai trei pui.

Unu’ să mi-l faci friptură,

Să-l avem la beutură.

Unu’să mi-l pui în ciorbă,

Să-l avem când stăm de vorbă.

Unu’ să-l faci ciulama,

Să-l avem când oi pleca.

CÂTE MORI-S PE BUZĂU,

La toate-am măcinat eu;

Numa’ la moara din jos,

Când o fost să bag în coş,

Morăreasa m-o dat jos.

Bade, tu nu-i măcina

Până nu mi-i săruta.

Şi-n chilie s-o băgat,

Şi mi-o dat felea de vin.

Şi mi-o dat carne de pui,

Şi ce-o fost, nu vă mai spui!

Frăţilă Maria(a Sâmului), 73 de ani, Săsăuş, 18 iulie 1980

FOAIE VERDE SĂLCIOARĂ,

Dragă Mărioară,

Când ţ-oi face semn desară,

Să ieşi la portiţă-afară.

Nu pot ieşi la portiţă,

Dragă neiculiţă,

C-am o mamă sâmţâtoare

Ş-o uşă scârţâitoare.

Unge uşa la ţâţână,

Tu, dragă vecină,

Şi maică-ta fă-i de cină.

Dă-i colac cu lapte dulce,

Doar pe uliţă s-o duce,

Dragostea să nu ne-o strâce.

Bârsan Ion, 71 de ani, Retiş, 24 aprilie 1979

ŞTII TU, MÂNDRO, CE-MI ZICEAI

În vară, când mă iubeai?

Că pe altu’ nu mai ai.

Da asară te-am văzut

Când am vint de la cosât.

Cu altu’ ficior stăteai

Şi de mine povesteai.

Nu-i nimic,nu-mi pare rău,

Că am alta-n locu’ tău.

Mai mândră şi mai drăguţă,

Şi mai dulce la guriţă.

Baciu Silvia(a lu’ Ştefan), 45 de ani, Retiş, 3 august 1981


Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page