top of page

PROBA IUBIRII

PROBA IUBIRII

Folclor cules de Mircea Drăgan Noisteteanu

Strigă Petrea dintre lunci,

De la boi şi de la junci.

Nime’, nime’ nu-l aude,

Făr’ maică-sa dintr-o curte;

Ea-l aude şi-i răspunde:

- Ce strigi, Petre, ce strigi, dragă?

Ori mâncarea o-ai sfârşât,

Ori opincile le-ai rupt?

- Nici mâncarea n-am sfârşât,

Nici opincile n-am rupt.

M-am smintit ş-am adormit

Sub un pom mare-nflorit.

Şi pomu’ s-o scuturat,

Şarpe-n sân mi s-o băgat.

Când să-ntinde,mă cuprinde,

Să-zgârceşte, mă sfârşeşte.

’Nvăluie-ţi mâna-n chindeu

Şi ţi-o bagă-n sânu’ meu

Şi scoate cel şarpe rău.

- Decât, Petre,fără mână,

Mai bin’, Petreo, fără tine!

Şi strigă ş-a doua oară

Şi-l aude-o surioară:

- Ce strigi,frate, ce strigi, dragă?

Ori mâncarea o-ai sfârşât,

Ori opincile le-ai rupt?

Opincile nu le-am rupt,

Da m-am pus ş-am adormit

Sub un pom mare-nflorit.

Florile s-o scuturat,

Şarpe-n sân mi s-o băgat.

’Nvăluie mâna-n chindeu

Şi scoate cel şarpe rău!

-Decât, frate, fără mână,

Mai bin’, frate,fără tine!

Şi Petrea tare striga

Şi-l auzea mândra sa:

- Ce strigi, Petreo, ce strigi,dragă?

Ori mâncarea o-ai sfârşât,

Ori opincile le-ai rupt?

- Nici mâncarea n-am sfârşât,

Nici opincile n-am rupt.

M-am smintit ş-am adormit

Sub un pom mare-nflorit,

Şi pomu’ s-o scuturat,

Şarpe-n sân mi s-o băgat.

Când se-ntinde,mă cuprinde,

Se zgârceşte,mă sfârşeşte.

’Nvăluie-ţi mâna-n chindeu

Şi ţi-o bagă-n sânu’ meu

Şi scoate cel şarpe rău!

Nici vorba n-o isprăvea,

Că ea mâna-n sân băga:

N-o scos şarpe,nici balaur,

Făr’ un brâu frumos de aur.

Şi Petrea din grai grăia:

- Mândro, mândruliţa mea!

Tu să-l iei dumineca,

Să te vază sora mea!

Dobre Maria (leliţa lu’ Geană), 69 de ani, Retiş, 2 II 1979


Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page