top of page

Poezii de CRĂCIUN

SUFLUL FEERIC AL CRĂCIUNULUI

NICULA MARCO

Din cerul amurgit

Lină, plină de mister,

O scânteie coboară

Pe pământ.

O șoaptă divină

Se aude lin spunând:

În noaptea aceasta,

Se naşte Pruncul Sfânt!

Copii cu har

Pe potecile diamantine apar,

Împrăştiind stropi de magie,

Cu-a lor colind duios.

Eu în visu-mi cern iubire

și simt o caldă șoaptă

sărutându-mă pe frunte.

Mă-nvăluie un înger, tainic,

cu aripile-i sfinte

purtându-mă în divină noapte.

COLINDELE – ZÂMBETELE ÎNGERILOR

NICULA MARCO

Pe poteca ninsă

cu îngeri imaculați,

văd colindătorii venind.

Sufletul lor scânteie

de bucuria

Naşterii Domnului,

iar sufletul meu arde

de nerăbdare

să simtă colindul

ce mă va învălui

într-o stare duhovnicească

sublimă...

Îngerii colindă zâmbind...

Scânteia ce a făcut LUMINA!

MUNTEAN GEORGIANA-DANIELA

Privesc spre cer și rămân fără suflare,

Ochi serafici și naivi plâng de fericire

Au revărsat peste boltă mărgăritar

Plutesc aiurite...

Îmi sunt ninși obrajii de lumină.

Ușile sufletului se deschid

Primesc noblețea darului suprem, Iisus.

Lumina îmi curge prin vene,

Lacrimile Fecioarei îmi spulberă

Lanțul nemerniciei.

Sunt inundată de balsamul iubirii

Iubirea negrăită și nesfârșită.

O mână palidă și curată

Îmi umple pocalul sufletului

Cu fericire, pace și ETERNITATE.

M-am mântuit...

Simfonii în văzduh MUNTEAN GEORGIANA-DANIELA

Peste dealurile cernute Cu praf de lumină Cântări sfinte plutesc în văzduh. Colindătorii pășesc în fiecare casă Dezmierdându-ne tot corpul, Sufletul hrănind. Luna tronează noaptea. Le șoptește stelelor Despre Fiul Tatălui O, dulce noapte de Ajun!

Mos Crăciun

MORAR BIANCA

Mulți îmi spun cu răutate

Că nu există Moș Crăciun

Dar eu nu le dau dreptate

Și-aștept să vină-n seara de Ajun

Bietul Moș a-mbătrânit cu timpul

Însă nu o să te uite

De-ai fost cuminte întreg anul

Primești cadouri multe, multe

De-i cânți puțin și-i stai în brațe

Primești mașini, păpuși, de toate

Poți să-i spui și o poezie

Dar s-o spui cu veselie

El iubește toți copiii

Și pe cei ce-n el nu cred

Și-n Ajun îi vizitează

În sania lui trasă de reni

Înca nu e prea târziu

Poți să-i scrii și tu scrisoare

Dar gândește-te întâi:

Fost-am cuminte anul acesta oare?

Școala de proveniență: Colegiul Tehnic „August Treboniu Laurian” Agnita

Profesor coordonator: prof. dr. MARIA-DANIELA LORINCZI


Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page