top of page

Sibieni din Merghindeal, eroi în Italia

Românii care locuiesc în Italia nu au stat cu mâinile în sân după cutemurul de săptămâna trecută. Printre cei care au dat ajutor pentru găsirea supraviețuitorilor se numără și frații Marian și Daniel Chiriluș, originari din Merghindeal (județul Sibiu). Au scos nouă oameni de sub clădirile prăbușite în satul San Lorenzo.În ciuda faptului că zece români și-au pierdut viața în urma seismului puternic de joia trecută, majoritarea conaționalilor ce locuiesc în peninsulă au scăpat cu viață.

Cei care au reușit să iasă din case înainte ca acestea să se dărâme nu au stat degeaba și au sărit în ajutorul celor care au rămas capturați sub ruine.

Printre salvatori se numără și doi frați din județul Sibiu. Daniel și Marian sunt acum văzuți ca niște eroi în localitatea San Lorenzo și asta pentru că cei doi au reușit să salveze de la pieire nouă persoane ce se aflau captive sub dărâmături. Cei doi au stat de vorbă cu o echipă a canalului Digi 24 și au mărturisit că au trăit clipe de groază și au văzut lucruri care încă îi impresionează foarte tare, chiar și la câteva zile după seism.

”Suntem de loc din Sibiu, din Mergindeal. Sunt de vreo zece ani în Italia. Suntem toată familia.. Mama, fratele, tatăl și o soră mai mică. (..) A fost groaznic. Niște vecini nu puteau să iasă din casă. Fratele meu a rupt ușa și i-am scos pe toți afară din casă. Apoi mai era o familie cu doi copii pe care i-am scos și pe ei. În apropiere era o româncă cu doi copii, iar tot acolo în apropiere altă familie cu copiii. Dacă vezi lumea că moare eu cred că frica o lași deoparte. Oricine ar fi fost în locul meu cred că ar fi făcut la fel. (..)„Nu mă simt mândru. Nu mă simt nimic. Simt că am putut să ajut şi mă bucur că i-am ajutat. Nu am cu ce să mă laud. Am făcut o faptă bună. Mai mult de atâta, nimic”, a povestit Daniel pentru digi24.ro.

”Noi cum am ieșit, imediat după s-a prăbușit totul la pământ. Am apucat să ieșim în piață.”, povestește și fratele Daniel.

Italienii sunt impresionați de gestul făcut de cei doi frați. ”Românii au fost primii care au ieșit cand a avut loc cutremurul. Au fost primii care au venit. Daniel şi fratele său, doi băieţi români. Au fost fantastici. Împreună am bătut la uşa aia de acolo, a ieşit mama, mai întâi am scos copiii, apoi după ce am scos-o pe mamă, a cazut toată casa”, a povestit Mauro, salvator voluntar.

Sursa: Digi24.ro


Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page