top of page

Mesajele profesorilor şi elevilor transmise cu ocazia aniversării a 80 de ani de existenţă a Colegi

Mă simt privilegiată că mi s-a oferit şansa de a-mi aminti, acest moment sărbătoresc, cu dragoste şi respect de foştii mei dascăli, faruri călăuzitoare spre ceea ce am ajuns. Cu bucurie nostalgică îmi aduc aminte de primele clipe petrecute aici, în această şcoală…, şcoală ce a reprezentat pentru mine o fereastră deschisă către orizontul infinit al cunoaşterii. Am păşit în prima zi de liceu, 15 septembrie 1990 sub privirea ocrotitoare a doamnei diriginte Cristina Neofit, urmată de domnul Ion Neofit şi de atunci, călătoresc fără popas spre lumina adevărului. Şi astfel, ziua de 15 septembrie 2014 mă găseşte, cu aceleaşi emoţii, întorcându-mă ca profesor în liceul pe care l-am lăsat în urmă acum 20 de ani.

Când auzim cuvântul şcoală primul lucru la care ne gândim este educația, viitorul fiecăruia dintre noi. Bineînțeles că există diferite momente prin care trebuie să trecem, chiar dacă atunci am dori să nu fim elevi şi şcoala să nu fi existat vreodată. Este vorba de clipele în care ai de învățat la aproape toate materiile şi timpul parcă fuge. Liceul unde am învăţat este locul în care domnii profesori, înzestrați cu har şi dăruire au împărţit zilnic, fără limite, comorile cunoaşterii.

Educaţia primită în acest liceu m-a ajutat să-mi descopăr limitele şi să încerc să mi le depăşesc. M-a ajutat să-mi descopăr pasiunea pentru ştiințele exacte, mai exact matematica.

Matematica este latina secolului XX. Latina este o limbă reputată ca fiind foarte precisă şi foarte nuanţată. Se spune că şi matematica ar avea aceleaşi calităţi, unii zic că în mai mare măsură. Mai au o trăsătură comună: ca să le ştii trebuie să le înveţi, spunea Grigore Moisil. Matematica este, după unii, un obiect de studiu care dezvoltă foarte mult gândirea, după alţii, este ca oricare obiect trecut în catalog.

Cred că orice profesor de matematică trebuie să predea echilibrat, să explice elevilor cât mai amănunțit, să construiască o relație profesor-elev cât mai bună, şi bineînțeles să dea sfaturi și să spună cât mai multe lucruri bune elevilor.

Prof. Otilia-Bogdana Lăstun

Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page