top of page

PREŞEDINTELE ŞI AGNIȚENII


Clopot.JPG

Ne bucurăm că preşedintele României este sibian şi ne face plăcere să ştim că o prioadă a fost şi agniţean şi a locuit pe str. Mihai Viteazu nr. 44.

A fost profesor de fizică la Şc Generală nr 2, în perioada 1981 – 1985 şi pentru că îi plăcea „lucrul bine făcut” a înfiinţat un laborator de fizică, în locul căruia, datorită progresului informaticii, acum funcţionează Centrul de Documentare şi Informare al Colegiului AT Laurian.

S-a simţit bine în Agnita, drept care a îmbrăcat şi costumul de lolă şi a fugit împreună cu prietenii şi colegii.

În calitate de primar al Sibiului, Lolele din Agnita i-au dăruit, în 2007, o plachetă şi un clopot, urându-i să alunge cu el spiritele rele din Sibiu. Se pare că în Sibiu a reuşit şi probail îl va folosi şi la Cotroceni pentru a aduce linişte în ţară.


Primii ani ca dascăl


„Mi-am petrecut primii ani ca dascăl în școli modeste, școli generale de lângă Sibiu. Dar mi-a plăcut foarte mult să predau, dintotdeauna, indiferent de locul în care am făcut-o.

Am fost repartizat în Agnita, la 60 km de Sibiu, și acolo am stat patru ani.

În Agnita am locuit în gazdă la un coleg.

Folosesc mereu termenul “dascăl”, și nu “profesor”, pentru că mi se pare că “dascăl” este mai potrivit, în limba română. Descrie mai bine ceea ce trebuie să facă cineva care a îmbrățișat această profesie, și anume să transmită valori și cunoștințe către generația tânără.

După terminarea facultății, am predate la Școala Nr. 2 din Agnita, unde am fost titular. În primul an am predat la școala generală, apoi, din al doilea an, am avut ore la două școli generale, inclusiv catedra de matematică. Mi-a plăcut, efectiv mi-a plăcut să fiu dascăl! Nu-mi amintesc decât de lucruri foarte agreabile. Și cred că și pentru elevi a fost la fel.”

Categorii
No tags yet.
Ediţia curentă
bottom of page